| 
 
                                                                                                  
 REALNE I KOMPLEKSNE FUNKCIJE
Beograd, 1990.
 
 V (2+2), VI (2+2) PU
 
Smer:  L
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 DIFERENCIJALNE I INTEGRALNE JEDNAČINE
 
Beograd, 1990.
 
 V2+2), VI2+2)
 
Smer:  M, L
  
 
Pogledati smer:  Teorijska matematika i primene.
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
NACRTNA GEOMETRIJA
 
Beograd, 1990.
 
 V (2+2), VI (2+2) PU
 
Smer:  M, N, V, R, L
  
 
 - 
 - 
Pogledati smer:  Teorijska matematika i primene.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
UVOD U NUMERIČKU MATEMATIKU
 
Beograd, 1990.
 
 VI (2+2) PU
 
Smer:  M, N, V, R, L
  
 
 - 
 - 
Pogledati smer:  Teorijska matematika i primene.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
METODIKA NASTAVE MATEMATIKE 1
 
Beograd, 
 
Smer:  L
 V (2+2), VI(2+2) PU
  
Matematička tradicija 
- kratak pregled razvoja matematike i nastave matematike
  
Moderna matematika 
Gradnja koncepata u modernoj matematici 
- ekstenzionalna apstrakcija
 
- racionalni brojevi
 
- računanje po modulu nekog broja
 
- računanje po modulu nekog polinoma  kompleksni brojevi
 
- kardinalni brojevi
 
- realni brojevi
  
- aksiomatska apstrakcija
  
Organizacija i matematizacija 
- globalna organizacija
 
- lokalna organizacija
  
Konceptualna i algoritamska matematika 
Svrha matematičkog obrazovanja 
- sistem
 
- primene i veze
 
- vežbe uma i logičkog mišljenja
 
- rešavanje problema 
 
- jezik
  
Izlaganje matematike 
Nivoi u procesu učenja 
Singularnosti 
Pojam broja 
- brojanje
 
- brojnost
 
- merenje
 
- računski pristup
  
Rešavanje jednačina 
- jednačine trećeg i četvrtog stepena 
 
- iracionalne jednačine
  
Opšte metode za rešavanje matematičkih zadataka 
- indukcija
 
- simetrija
 
- invarijante
 
- pomoćni problem
 
- pomoćni element
 
- generalizacija
 
- specijalizacija
 
- analogija
 
- svođenje na apsurd
  
  
U okviru praktičnog dela studenti izlažu pojedine teme iz programa osnovne i srednje škole. 
   
  
 
STRANI JEZIK 1
 
Beograd, 1990.
 
 V (1+1), VI (1+1) PU
 
Svi smerovi
  
 
 - 
 - 
Pogledati smer:  Teorijska matematika i primene.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
UVOD U FILOSOFIJU
 
Beograd, 1990.
 
 V (2+0), VI (2+0) PU
 
Svi smerovi
  
 
 - 
 - 
Pogledati smer:  Teorijska matematika i primene.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 MATEMATIČKA LOGIKA
 
Beograd, 1990.
 
Smer:  L
 VII2+0), VIII2+0) PU
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
VEROVATNOĆA I STATISTIKA
 
Beograd, 1990.
 
 VII (2+2), VIII (2+2) PU
 
Smer:  M, N, V, R, L
  
 
 - 
 - 
Pogledati smer:  Teorijska matematika i primene.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 PSIHOLOGIJA
 
Beograd, 1990.
 
 VII (2+0) U
 
  
 -  1.
 - 
Predmet psihologije i njen značaj za uspešno obavljanje vaspitno
obrazovne delatnosti.
 
  
 -  2.
 - 
Metode i tehnike psiholoških istraživanja: eksperiment i tipovi
eksperimenta, sociometrija, anketa, posmatranje, intervju.
Pojam učenja. Vrste učenja: mehaničko učenje, učenje
uslovljavanjem, učenje putem pokušaja i pogrešaka, učenje
uvidjanjem. Teorija učenja: asocijativna teorija učenja, teorija
učenja geštalt psihologije, učenje u svetlosti teorije 
informacija.
 
  
 -  3.
 - 
Metode učenja: globalno naspram partitivnom učenju, koncentrisano
učenje naspram učenju raspodedjenom na vreme, aktivno učenje.
Podstrekači za učenje.
 
  
 -  4.
 - 
Odnos izmedju učenja i razvoja: polazište ženevske škole
nasuprot moskovske škole.
 
  
 -  5.
 - 
Mišljenje. Govor i mišljenje. Razvoj stvaralačkog mišljenja.
Pojam inteligencije. Struktura inteligencije. Uticaj naslednih i sredinskih
faktora na razvoj inteligencije. Merenje inteligencije i klasifkacija
količnika inteligencije.
 
  
 -  6.
 - 
Pamćenje. Vrste pamćenja.
 
  
 -  7.
 - 
Zaboravljanje. Faktori koji utiču na zaboravljanje. Pojam retroaktivne
inhibicije.
 
  
 -  8.
 - 
Transfer. Vrste transfera. Metode ispitiivanja transfera. Teorije transfera:
teorija formalne discipline, teorija identičnih elemenata, teorija
generalizacije.
 
  
 -  9.
 - 
Intelektualni rad i umor. Praćenje i napredovanje u toku učenja.
Krivulje učenja.
 
  
 -  10.
 - 
Dosije učenika.
 
  
 -  11.
 - 
Programirana nastava. Smisao programirane nastave. Teorijske osnove
programirane nastave. Tipovi programiranja. Poluprogramiranje.
Ispitivanje i ocenjivanje znanja učenika. Različiti načini i
sistemi ocenjivanja. Faktori koji utiču na ocenjivanje. Pokušaj
objektivizacije sistema ocenjivanja putem testova znanja. Načini
konstrukcije testova znanja. Korišćenje rezultata sa testa znanja.
Nedostaci ocenjivanja putem testa znanja.
 
  
 -  12.
 - 
Osnovni pojmovi iz psihologije ličnosti: nasledje, sredina, samoaktivnost.
Teorije ličnosti: Frojdova, Adlerova, Olportova i Fromova.
 
  
 -  13.
 - 
Frustracije i konflikti. Načini reagovanja na frustracije. Tipologija
ličnosti: Jungova, Krečmerova i Šeldonova.
 
  
 -  14.
 - 
Adolescencija. Pojam adolescencije. Polno sazrevanje adolescenata i problemi
u vezi sa njim. Intelektualni razvoj u adolescenciji. Razvoj formalnih
operacija i novi oblici mišljenja koji se u okviru njih sreču kod
adolescenata. Emocionalni razvoj u adolescenciji. Traganje za ličnim
identitetom. Problemi u vezi sa izborom poziva, osamostaljivanjem,
prihvatanjem životne filisofije ... Socjalni razvoj u adolescenciji.
Sukobi u adolescenciji.
 
  
 -  15.
 - 
Psihologija nastavnika. Motivacija za izbor nastavničkog poziva.
Kompleksnost nastavnikove delatnosti. Ličnost nastavnika.
Psihološki problemi vaspitanja i samovaspitanja. Jedinstvo ličnog 
i socijalnog. Razvijanje moralne svesti, moralnog sudjenja i moralnih stavova
i savesti kod učenika.
 
  
 -  16.
 - 
Psihološki aspekti formiranja razrednih zajednica. Disciplina u školi.
Mentalno-higijenski problemi u školi.
 
  
 -  17.
 - 
 
Radne navike. Pojam radne navike. Navika mesta i navika vremena. Načina
formiranja radnih navika. Pojam plana rada. Način pravljenja plana rada
i zahtevi koji se postavljaju pri njihovom pravljenju.
  
 
   LITERATURA:
 
  1. dr. Dušan DJordjević: ``Pedagoška psihologija'', Dečje
novine, Gornji Milanovac
 
 
2.  N.Rot: ``Psihologija ličnosti'', Zavod zaa ubenike i nastavna
sredstva, Beograd, 1980.
 
 
3. dr. V.Smiljanić i dr. T.I.: ``Dečja psihologija'' 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 PEDAGOGIJA
 
Beograd 1990.
 
 VIII (2+0) U
 
Svi smerovi
  
 
 - 
 - 
Pogledati smer:  Teorijska matematika i primene.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
METODIKA NASTAVE MATEMATIKE I RAČUNARSTVA
 
Beograd 1990.
 
 VII (2+0), VIII (2+0) U
 
Svi smerovi
  
 
 - 
 - 
Pogledati smer:  Teorijska matematika i primene.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 METODIKA NASTAVE MATEMATIKE 2
 
Beograd, 1990.
 
Smer:  L
 VII(2+2), VIII(2+2) PU
  
 
 -  1.
 - 
 ISTORIJSKI OKVIRI U KOJIMA JE NASTALA MATEMATIKA.
Matematika Egipta i Mesopotamije. Prvi intelektualci u helenskom svetu. Tales. Pitagora i pitagorejsko
bratstvo. Nesamerljivost duži. Geometrijski problemi antičkog sveta: kvadratura kruga, 
trisekcija ugla, udvostručenje kocke. Elementi. Hipokrat sa Hiosa. Platon. Teetet. Eudoks.
  
  
 -  2.
 - 
 BROJEVI U GEOMETRIJIB.
Pitagorina teorema. Talesova teorema. Merenje duži i uglova. Merenje površina. Merenje zapremina.
  
  
 -  3.
 - 
 GRUPE U GEOMETRIJI.
Izometrije euklidske ravni i prostora. Podudarnost likova. Pravilni poligoni i poliedri. Platonova i
Arhimedova tela. Polupravilni poliedri i teselacije.
  
  
 -  4.
 - 
 MATEMATIKA I PRIRODA.
Pitagorejska harmonija sfera. Aristotelove metode računanja odstojanja Meseca i Sunca. Eratostenova
metoda računanja veličine Zemlje. Zlatni presek.  Philotaxis. Kristalografsko ograničenje.
Paralelnost. Geometrija univerzuma.
  
  
 -  5.
 - 
 MATEMATIKA I KULTURA.
Platonova akademija i njen značaj u istoriji matematike. Aristotel i Apolonijevi krugovi i sfere.
Euklidovi Elementi. Arhimed. Apolonije. Diofantova Aritmetika. Najstariji sačuvani rukopisi 
značajnih matematičkih dela antike i istorijske okolnosti u kojima su nastali.
  
  
 -  6.
 - 
 ISTORIJSKE PREKRETNICE.
Dekart i analitička geometrija. Kepler. Otkriće neeuklidskih geometrija.
  
               
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
METODIKA NASTAVE RAČUNARSTVA
 
Beograd, 1990.
 
 VII (2+2), VIII (2+2) U
 
Smer:  L
  
 
 -  1.
 - 
 ANALIZA PROGRAMA PREDMETA RAČUNARSTVA I INFORMATIKE U SREDNJIM 
ŠKOLAMA.
  
 
 -  2.
 - 
 GRAFIČKE OPERATIVNE SREDINE.
Opšte karakteristike. Pregled mogućnosti grafičke operativne 
sredine  MS WINDOWS. Analiza metodoloških pristupa u obradi grafičkih
operativnih sredina (induktivni deduktivni i kombinovani pristup).
  
  
 -  3.
 - 
 OBRADA TEKSTA NA RAČUNARU.
Editori i tekst-procesori. Osnovna obeležja procesa obrade teksta na 
računaru. Unošenje, izmena i pamćenje teksta na računaru.
Oblikovanje teksta u  WORD-u for WINDOWS. Analiza nekih mogućih pristupa 
u izlaganju.
  
  
 -  4.
 - 
 OBRADA CRTEŽA NA RAČUNARU.
Mogućnost grafičkih paketa u obradi crteža. Kreiranje sopstvenih
crteža i modifikacija unapred kreiranih. Analiza metodoloških pristupa
u obradi crteža na računaru.
  
  
 -  5.
 - 
 RADNE TABELE.
Oblasti primene radnih tabela. Demonstriranje mogućnosti radnih tabela
korišćenjem  EXCEL-a.
  
  
 -  6.
 - 
 BAZE PODATAKA.
Uloga baza podataka i sistema za obradu baza podataka. Baze podataka na
 PC-računarima. Pregled mogućnosti programskog paketa  MS ACCESS.
  
  
 -  7.
 - 
 RAČUNARSKE KOMBINACIJE.
Lokalne mreže i  Internet. Opis nekih servisa  Interneta (WWW, 
elektronska pošta, transfer datoteka,  telnet, ...) .
  
  
 -  8.
 - 
 IZRADA PREZENTACIJA NA  INTERNETU.
Način kreiranja prezentacije. Osnovni elementi  HTML-a. Korišćenje
slika i apleta u prezentacijama.
  
 
 
   U TOKU KURSA SVAKI STUDENT TREBA DA:
 
   I izloži mogućnosti nekog programskog paketa koji nije obradjen 
na predavanjima i vežbama.
 
 
 IIizradi sopstvenu prezentaciju na  Internet.
 
   ISPIT SE SASTOJI IZ DVA DELA:
 
   (a) pismenog ( radi se na računaru ) i
 
 
 (b) usmenog ( polaže se uz pomoć računara ) .         
 
          
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 STRANI JEZIK 2
 
Beograd, 1990.
 
Svi smerovi.
 VII1+1), VIII1+1) PU
  
 
Pogledati smer:  Teorijska matematika i primene.
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  File translated from TEX by TTH, version 2.32. On 30 Jul 2001, 11:32.
 |